0

Дистрибуторска фирма и Н-18

  • Работим като дистрибуторска фирма със следната организация на процеса:

    Поръчката се взима на място при клиента от служител на фирмата (Търговец), с мобилно устройство свързано он-лайн с ERP-софтуер.

    В офиса (складова база) където няма касов апарат и не се извършват плащания в брой, постъпилите поръчки се обработват в ERP-софтуер, при необходимост се коригират и се подготвят за експедиция. Издават се и се разпечатват необходимите документи за продажба (стокова разписка и фактура) 

    Служител на фирмата (Шофьор-Дистрибутор) с автомобил на фирмата доставя стоката на място в обектите на клиентите. Предава стоката и съпътстващите документи. В него или в автомобила няма устройство с връзка към ERP-софтуера.  Клиента плаща задължения си от сегашни и предишни доставки на отложено плащане в брой, на същия служител,  който има в себе си само мобилен фискален касов апарт ЕКАФП, регистриран „без стационарен обект”. На него въвежда на ръка и пуска фискален бон за получената сума. Сумата може да бъде цяло или частично плащане по вземания за приети от клиента доставки на стока.

  • Въпроси свързани с промените в Наредба Н-18 (новите срокове) при нашия начин на работа (вземане на пари в брой – мобилно на място при клиента).

    1. При този начин на работа необходимо ли е мобилното ФУ на нашия служител да бъде вързано към ERP-софтуера и да закупим фискални принтери (ФПр) или може да продължим да използваме ЕКАФП.
    1. Ако се налага да преминем към работа с Фискален принтер (което до 31.03 не може да стане). В периода 31.03 – 30.09 може ли да продължим да работим с „старите” Касови апарати (отговарящи на изискванията преди Н-18).

Поставих нашия казус като отделна тема понеже имаше дискусии за аналогични казуси, но винаги с някакъв оттенък, което не позволява еднозначно тълкование на най-важния въпрос. "Ако отидеш на място при клиент дължащ пари по издадени документи от erp-система как може да отразиш фискално плащането"

18 comments

Please sign in to leave a comment.