0

Основни аргументи за отмяна на срока 31.03.2019,от Наредба 18, със задание за разработка Приложение 29

1. Държавата, като ТАТКОВИНА, трябва да се грижи за своите граждани. Тя трябва да налага правила в обществото, за да ни предостави спокойно съществуване и нормални условия за живот. Всеки гражданин на нашата държава,трябва да отделя и да  плаща  поне 10 % от получените приходи , във вид на данък на държавата, за да може тя да съществува. И ако тези средства, се влагат прозрачно и с прагматичност, мисля  че нашата държава ще има шастливо бъдеще. Данъкоплатците ще дават своя дял с удоволствие за нашата ТАТКОВИНА. Контрола, който ше бъде необходим, ще бъде самоконтрол.
Вече е дошъл момента, да се наложат правилата на всички обеки и субекти да подлежат на контрол от държавата, с цел тя да си изпълнява функциите, защото има все още порочни практики за заобикаляне на правилата.
Нека това да стане постепенно, без да се прилагат срокове, които предизвикват тревога, неудобства и напрежение  в цялото общество. Нека законите, които се предлагат за приемане, да се пишат от мъдри хора, които мислят за доброто на ХОРАТА, за просперитета на  бизнеса, за просперитета на държавата.
Приветствам тенденцията в контрола, която да става,чрез доброволно изпълнение.
За съжаление Наредба 18, с измененията приети след август 2108 г, е създадена от хора , които са ГНЕВНИ на бизнеса, че крие обороти. Затова тази наредба във вида , който излезе е НАСИЛИЕ за обектите и субектите, които засяга.  

Държавата трябва  да отмени срокове и текстове по  Наредба 18, със задание за разработка Приложение 29, защото :

 

1 .Изискваме от НАП, да отговарят на всички зададени въпроси на софтуерните фирми. Ако трябва да променят Наредбата, да променят заданието на база възникналите казуси, които ще получават.

2. Изискваме да има период за тест на софтуерите на ФУ в ръчен режим, След това трябва да има период на тест на работа на СУПТО само с ФУ, за да се провери трафик, стабилност на работа с ФУ. След това може да се пристъпи, към написване на задание за  генериране на УНП в ТО, след като са обработили, обмислили казусите по т.1. Нека това да стане ,като законотворците се  съобразят с основната цел на държавата -да ни предостави спокойно съществуване и нормални условия за живот, а не  целта да е отмъщение и гневност към бизнеса. 

 

Ето някои от моите постове в групата :

1.  Друг аргумент е , че новите касови устройства на много от фирмите се появяват сега 02.2019. Заявките за сторно операциите изискват нови параметри и съответно нова организация на данните в СУПТО. Разбрах,че сторното изисква две УНП-та ,номер на фискална памет, номер на бележка , която ще се връща от ФУ при всяка фискална операция. И ние очакваме отговор от НАП от 15.11.2018..... Започнахме да работим, абсолютно без да имаме ясни дефиниции за понятията и целите, които трябва да разработим. Нашите продукти обработват много бизнес процеси, сред които трябва да внедрим един процес на НАП, с правила ,които произлизат от процеси в магазини и ресторанти, обяснени с понятията, които се ползват при плащане в брой на фискално устройство.

 

 2. Да , трябва да има контрол, но начина по-който го правят не е най-добрият. Такъв висок скок в изискванията за проследимост е пълен с много неизвестни. Такива цели се достигат постепенно, Можеше тази година да обхванат само плащанията в брой, просто като бутон за управление от програмите и да изискат съхранение на данните След като сме се научили на управлението на ФУ и понятията свързани с тях, може би по-лесно ще преминеm и на по-високи изисквания. За три месеца трябва да се справим и с N- вида фискални протокола, и с задание за разработка, за което нямаме обратна връзка за изясняване на термини и цел на разработката. В този срок, трябва да сме тествали, изчиствали грешки, инсталирали, настроили, отново среща с бизнес процеси, които не сме предвидили, отново промяна в софтуера. И това за всеки един ТО, който трябва да обслужим.

3. И какво толкова ще случи, ако срокът се удължи. Толкова години се работи с ръчно управление на ФУ. Месеците , които са ни необходими, не мисля, че ще променят тенденцията за събираемост на данъците. Така ще можем спокойно да направим изискуемите алгоритми, за да дадем необходимата и точна информация, която се изисква. Сега , за да спазим срока, трябва да работим с претоварване на възможностите си, което е нездравословно . Ние не сме машини.

 

Sonq Ivanova

Нов член · 30 януари в 8:25 ч.

Има ли някой информация, какво ще се случва във фирмите, които чакат инсталация на тяхното СУПТО, което е регистрирано в НАП, но не е инсталирано при тях .Фирмате са купили фискални устройства, които трябва да са настроени, но нямат програма отговаряща на изискванията на наредбата, защото техните програмисти физически не могат да инсталират в срок до 31.03.2019.Там все още работят със стара версия. Могат ли да издават касов бон ръчно, докато получат новата инсталация, без да крият софтуера, с който работят? 

Отговорите са отчайващи  и категорични. Трябва да се скрие стария софтуер ...., и да спрат нормалните бизнес процеси.

 

Sonq Ivanova

Нов член · 4 февруари в 7:16 ч.

Какво означава , според Наредба 18, понятието стронирана продажба ? Става въпрос за една от таблиците , които трябва да поддържа СУПТО, т.18.4 от Приложение 29. Това документ ли е , т.е. кредитно известие или плащане с минус на документ. Описанието на таблицата изисква данни и за документ с описание на детайлите и за номер на ФУ за издадения ФБ. .

0 comments

Please sign in to leave a comment.