3 comments
-
Ivan Argentinski [ERP.BG] При редица бизнеси е възможно да имаме многократно извършване на поръчки, които накрая се плащат наведнъж.
При досегашния режим на отчитане, беше напълно възможно в този случай да се издаде накрая една обща ф-ра и да се плати с една касова бележка цялата сума.
Изненадващо за мнозина, новите промени в Наредба Н-18 забраняват подобна практика!
Всяка поръчка следва да се оформа като отделна продажба (по смисъла на Наредба Н-18) и да има генериран УНП.
Всеки фискален бон трябва да съдържа (един) номер на УНП.
От горните, се налага изводът (потвърден от НАП), че при наличие на множество УНП, се издават множество ФБ.
Всичко това може да означава, че при подобни бизнес практики, бизнес процесите ще трябва да се променят, за да са съобразени с новите законови изисквания.
-
Ivanoff И когато даден клиент, иска да плаща на 15 дни или на края на месеца, какво се случва ?
-
Ivan Argentinski [ERP.BG] Може да се издаде една ф-ра. Но към нея ще трябва да се разпечатат толкова ФБ, колкото продажби са включени във ф-рата.